Aquesta conferència l'han donada dues mestres que treballen en el segon cicle d'educació infantil a Elx, en un programa d'immersió lingüística.
A través de les propostes que fan coneixen altres llengües i poden utilitzar totes dues llengües per igual.
És un col·legi integrador ja que hi ha personal d'educadora terapeuta i tracten als alumnes i alumnes que presenten necessitats educatives especials.
El col·legi es troba en un barri sociocultural mitjà, en el qual no hi ha molta immigració.
El programa *PPLI ofereix un ensenyament del 25% en català, un altre 25% en castellà i un 10% en anglés.
L'anglés el comencen a donar en quatre i cinc anys.
Parlen de la relació que existeix entre les emocions amb l'aprenentatge d'altres llengües. Ja que és més fàcil aprendre una llengua mentre que es diverteixen.
L'aprenentatge d'una llengua nova comencen a ensenyar-la mitjançant dibuixos, gestos, etc.
El col·legi té un horari flexible perquè treballen de forma globalitzada i cada activitat requereix d'un temps.
Realitzen activitats obligatòries si volen introduir algun concepte, i activitats on l'alumnat tria que activitat realitzar, les professores els ajuden al fet que tinguen criteri a l'hora de triar quina activitat realitzar.
Hi ha un espai on els familiars acompanyen als xiquets i xiquetes a l'aula i els ajuden al fet que s'acomoden i així el comiat és més lenta.
En les rutines estan els *minimaestros. Als alumnes li donen el paper d'encarregats perquè adquirisquen més protagonisme.
Els tallers els treballen quatre o cinc dies a la setmana.
A l'aula tenen jocs de tota mena, tant jocs matemàtics com material artístic, disfresses, joc simbòlic, marionetes, etc.
Aquesta xarrada ha sigut molt interessant perquè ens han mostrat la realitat del dia a dia i la varietat d'elements que es poden utilitzar per a transmetre coneixements utilitzant la diversió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario